אתם קוראים...
פוסטים אורחים

הגיג, יומולדת שמח וגם פוסט אורח: החוויה של פולטי

ארבע שנים חלפו מאז שנסעתי לרמונט בוורמונט ופתחתי לכבוד האירוע את בּלוֹגלוֹבּלי, ב-8 באוקטובר 2010. נו, טוב, איחרתי בשבוע וקצת אבל יום הולדת שמח!! בשנה  האחרונה התחבטתי הרבה מה עושים עם הדבר הזה שהתחיל צנוע, צבר תאוצה ולבסוף שקע בתרדמת ארוכה. החלטתי שאני רוצה אתר חדש, אבל עד שזה קורם עיצוב ומילים (סקופ: יש פריצת דרך!) הצטברו אצלי המון חובות ורעיונות. אז אולי זה החגים, אולי זה יום ההולדת שחלף לו מבלי שחגגתי, ואולי זו ההשראה שקיבלתי מחברה אהובה (את יודעת מי את!), אבל הגעתי למסקנה שחובות צריך לפרוע ורעיונות צריך להפוך לפוסטים… ויפה שעה אחת קודם.

אז הנה אני פורעת חוב אחד ומפרסמת פוסט אורח ששלחה לי מזמן (באמת מזמן!) חברתי וקולגתי היקרה ענבל שגיב-נקדימון. אז אם אתם נוסעים בקרוב לאוסטרליה, לבריטניה ולעוד כמה מקומות על פני הגלובוס, קבלו המלצה חמה של ענבל על החוויה של פולטי.

מעודן, מתוחכם, שנון – ההומור האנגלי הוא כל אלה, ועוד כמה בעיטות בתחת. בשנות השבעים, כשאצלנו היה ערוץ אחד, וגם זה בקושי, לא היה אדם שלא הכיר את "המלון של פולטי". בעצם, גם בשנות השמונים. והתשעים. בשידורים חוזרים בבי.בי.סי. פריים. וב-VOD. בקיצור, אתם מכירים את "המלון של פולטי."

Faulty Towers

החוויה של פולטי (Faulty Towers The Dining Experience) הוא מופע תיאטרון אינטראקטיבי המאפשר לחוות את המיטב של פולטי, במנה מדודה ובלי העצבים. אתם, הצופים, יושבים לארוחה במסעדת המלון, ובין המנות מוגשות לכם טעימות קומיות – שחזורי קטעים טלוויזיוניים, קומדיה פיזית, משחקי מילים וקצת ירידות על הקהל. שלושה שחקנים מגלמים את דמויותיהם של בזיל פולטי המתנשא, אשתו המעומלנת סיביל והמלצר הלא-יוצלח מנואל. הם עוברים בין אורחי המסעדה ומשוחחים איתם, כך שחלק גדול מהמופע מאולתר במקום, בהתאם לחזותם ולהתנהגותם של האורחים. בנוסף, הם משחזרים סצינות קלאסיות מהסדרה, כמו המרדף אחרי עכברוש המחמד שברח. מנואל, בהיותו מלצר מתלמד מספרד, לא מבין את ההוראות שנובחים עליו בעלי הבית. הם אומרים לו לאסוף את הכוסות, והוא קולט את המשמעות האחרת של המילה glasses ומתחיל לאסוף מן הנוכחים את המשקפיים. כשהוא לא מספיק לחלק לחמניות לכל השולחנות הוא מתחיל לזרוק אותן מרחוק. בזיל, שמנסה לתחזק מסעדת יוקרה, גוער בסועדים שלא יניחו מרפקים על השולחן, אבל לאורך הערב מתמוטט תחת הלחץ שמפעילה עליו אשתו הרודנית. שלושת השחקנים משחזרים להפליא את צורת הדיבור והמימיקה של השחקנים המקוריים של הסדרה, ובראשם ג'ון קליז הענק (תרתי משמע).

Is that John Cleese?

בביקורנו בלונדון, הזמנו כרטיסים למופע הנערך באופן קבוע במלון צ'רינג קרוס. הקהל מנה כארבעים איש, שבאו במצב רוח מתאים לקומדיה וצחקו לשובע. הִרשו לצלם, אבל לא להסריט, וכשביקשנו להצטלם עם השחקנים הם נענו בשמחה. הלהקה, שמקורה אוסטרלי, מופיעה דרך קבע בלונדון, ומסיירת בארצות נוספות. לרשימת המופעים המלאה ולהזמנת כרטיסים, לחצו כאן.

דיון

3 מחשבות על “הגיג, יומולדת שמח וגם פוסט אורח: החוויה של פולטי

  1. אינגה יקרה – תודה על ההגיג. ענבל יקרה – תודה על פולטי. אין כמוכן.

    פורסם ע"י Nina R. Davis | 26 באוקטובר 2014, 10:58

מעקב קישורים/Pingbacks

  1. פינגבק: ענבל שגיב, מתרגמת » אחרי החגים - 17 באוקטובר 2014

כתיבת תגובה

15% הנחה קבועה לקוראי הבלוג על כל המדריכים והמפות של "העולם"

לחצו על התמונה כדי להיכנס לאתר ולזכות בהנחה